Käyttöliittymäsuunnittelua

| 0 comments

Tuote johon tällä hetkellä Nelumbo keskittyy löytyy osoitteesta www.autorekisteri.fi. Ajattelin hieman “blogata” tuon palvelun kehitysaskeleita. Hämmentävin asia, mihin edelleen törmään on se, että vaikka tuokin käyttöliittymä on rakennettu todella yksinkertaiseksi, niin asiakkaiden tuntuu olevan hankaluuksia löytää mm. rekisterinumeron syöttölaatikkoa.

Lisäsimme tuolle etusivulle ns. placeholder tekstin, jossa tällä hetkellä lukee ABC-123. Tässä muutaman viikon aikana kyselyitä tuolla rekisterinumerolla ABC-123 on tehty useita kymmeniä. Hieman hämilläni asiasta olisinkin kiinnostunut onkohan tuossa kyseessä se, että halutaan testata palvelua vain “jollakin rekisterinumerolla” – vai eivätkö asiakkaat huomaa että ovat tekemässä kyselyä ABC-123 rekisterinumerosta.

Käyttöliittymähän vielä varmistaa tuon asiakkaalta, että haluatko tosissasi tehdä tästä rekisterinumerosta kyselyn, joten täällä kehityksen päässä voi ehkä hieman ihmetellä että mitenköhän tuota kokonaisostoprosessia oikeasti parantaisi.

Mielelläni ehdotuksia otan vastaan asiakkailta tai muilta asiasta kiinnostuneilta. 🙂